2011. november 25., péntek

Az éhezők viadala film, avagy miért, Peeta, miért?!

Már csak néhány hónap, és elkezdik vetíteni Az éhezők viadala filmet. Erre voltaképpen az egyik barátnőm döbbentett rá, aki szólt, hogy már a magyar mozikban is adják az előzetesét (amit megnézhetsz alul). Állítólag 2012. márciusában jön ki U.S.A.-ban, remélhetőleg kicsiny országunkban sem késlekednek vele sokat.

(Csak így zárójelesen jegyezném meg, hogy ugyanakkor határozták el, hogy megfilmesítik, mint amikor a Csontvárost, ehhez képest itt már megvannak a színészek, egy korrekt előzetes, míg a Clare könyvének csak a két - kétes értékű - vezető színészét választották ki... Nem tudom eldönteni, hogy ennek örüljek-e, vagy sem.)

A filmet Gary Ross rendezi. Én személy szerint nem ismerem a munkáit, így csak reménykedni tudok benne, hogy lelkiismeretesen és könyv-hűen fogja feldogozni Az éhezők viadalát. A két vezető színész Jennifer Lawrence (X-men: Az elsők) és Josh Hutcherson (A gyerekek jól vannak). Na, itt álljunk meg egy pillanatra!

Mikor megtudtam, hogy Lawrence lesz sötét hajú és érzelmileg kissé degenerált, de azért szerethető főhősnőnk, enyhén leesett az állam. Aztán megláttam néhány promóciós képet, és valahogyan így reagáltam:
Most, hogy láttam az előzeteset, teljesen megfelelőnek tartom Katniss szerepére. El sem tudom másképp képzelni (bár lehet, hogy az az oka, hogy túúl sokszor néztem meg a trailert...), pedig az elején attól tartottam, túl aranyos arcú lesz a harcos Poszátához. Katnisst sokkal élesebb kontúrokkal képzeltem el. És mégis, nézzétek!
Peeta viszont... Már az első perctől kardoskodtam az ellen, hogy Hutcherson játsza el, egyszerűen semmi peetás nincsen benne. Oké, zömök a testalkata, de hol van a megnyerő mosoly, a kedves kisugárzás? Szerintem amúgy sem valami karakteres személyiség, a lenyalt hajával meg aztán végképp olyan, mint egy félszeg óvodás (eme rettenetért nézd meg a trailert!). Hacsak nem derül ki, hogy frenetikus színész, sírni fogok, és hajat tépni.
Gale-t bezzeg tökéletesen eltalálták, az a sötét lelkületű, vad kamasz, akinek lennie kell, és a színész, Liam Hemsworth (Az utolsó dal) még helyes is. Komolyan borzalmasan érzem magam. (Utálom Gale-t, és ezen az utolsó részben sem tudott javítani, sőt, csak rontott a helyzeten...)
Haymitch-cset, a kedvenc alkoholista mentoromat, Woody Harrelson (Zombieland) fogja játszani, Cinnát pedig - számomra megdöbbentő módon - Lenny Krawitz. Ezúton mindkettőjüknek üzenem, hogy ajánlom, hogy ne rontsák el a kis kedvenceimet...
Rutát (akinek Rue az eredeti neve, nem is tudtam, hogy ezt megváltoztatták) Amanda Stenberg fogja alakítani, a szőke Primet pedig Willow Shields. Mindketten bájosnak tűnnek.
És, íme, a vágyva várt - ugye, már reszketsz az izgalomtól - előzetes! Március környékén moziba megyek!

4 megjegyzés :

  1. Én pont fordítva vagyok vele, továbbra is meg vagyok győződve, hogy Lawrence nem jó Katniss, Hutchersonban viszont bízom, csak soha többé ne jusson senkinek eszébe hajzselével a közelébe menni. XD Az tényleg valami rettenet. Gale-t tényleg eltalálták. Viszont én Haymitchtől és Cinnától konkrétan a hajamat téptem. Remélem ezek a pasik konkrétan zseniális színészek, különben nem fogok nekik elhinni semmit. XD Egyébként én arra tudok tippelni, hogy Rue nevét azért változtatták meg, mert növénynév, és abban bíztak, hogy így jobban át fog jönni az eredeti szándék, hiszen a ruta is egy növény. Katniss esetében erre ugye nem volt szükség, mert az ő nevét megmagyarázták...

    VálaszTörlés
  2. Én is remélem, hogy mind jól fognak játszani, valamint a forgatókönyv is megfelelően van megírva - nem akarok egy látványos, de üres filmet. Ebből a könyvből nem.
    Viszont attól tartok, Madge-t ki fogják hagyni. Oké, nincs nagy szerepe, de én kedvelem.:(

    VálaszTörlés
  3. Tényleg és így a film után megbékéltél Josh-sal?
    Nekem amúgy Jenniferrel voltak hasonló érzéseim (mégha az első poszterek és az előzetes meggyőzőek is voltak, nem voltam biztos benne, hogy jó Katniss lesz. Pedig de.
    Josh alakítása pedig - számomra - szintén hibátlan: az arcáról tanulmányt lehetne írni, mi minden játszódik le benne, mikor meghallja, hogy kisorsolták, az interjú alatt pedig olyan megnyerő, ahogy az a (Naaagy :) könyvben meg van írva :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bevallom, nekem Peeta karaktere eléggé gyengus volt, de nem a színész tehet róla, ő jól játszott. (Én a szerelmes pillantásait imádtam!:D) A forgatókönyv viszont szerintem nagyon keveset mutatott meg a karakteréből... Esélye sem volt a számomra igazi Peetát hozni.
      Talán a második részéé jobb lesz.:) Abban viszont biztos vagyok, hogy nőni nem fog, ellenben elég, ha ledobja a pólóját, hogy ezt elfelejtsem...:D:D

      Törlés