2014. december 22., hétfő

Könyvkajálók karácsonyi (k)ajándékai* és még néhány más cucc

Idén rám jött a „csináljunk pár ajándékot kézzel” mánia, mert miért ne, és készítettem néhány ajándékot, illetve én is kaptam párat. Most ebből csinálok nektek egy kis összeállítást, tudom, hogy eléggé last minute, de jövőre vagy megkésett ajándékként még felhasználhatjátok, ha megtetszik valami. ;)

1) Könyvidézetes karácsonyfadísz
Az egyik barátnőm most osztozkodik először közös karácsonyfán a barátjával, így arra gondoltam, adok neki valami saját készítésű díszt. Erre találtam ki ezt a megoldást, és ismerkedtem össze életemben először a szalvétatechnikával meg a ragasztóval, ami azonnal megköt, de tényleg azonnal.


Mi kell hozzá?
egy karácsonyfadísz alap (én gömböt vettem és műanyagot),
a kiválasztott idézetek kinyomtatva szép betűtípussal (arra ügyelj, hogy ne legyenek túl hosszúak, érdemes két hasábba törni őket, hogy kis „szigeteket” alkothassanak a gömbön),
egyéb díszek,
szalvétatechnika ragasztó (én keveréket vettem, amit alapként és fedőlakként is lehet használni),
ecset.

Hogyan csináld?
Hát, ne úgy kezdd, mint én.:D Érdemes alapként fehér papírdarabokat ráragasztani, vagy, ha félsz, hogy így túlzottan hullámos lesz, lefesteni fehérre az egészet, ne látszódjon át.
Utána vágd ki az idézeteket, és egyesével ragaszd fel. Vigyázat! Baromi könnyen megköt a ragasztó. Egy másodperc, és már nem tudod elmozdítani a lapot. Egy másodperc.
Majd rakd fel a díszeket. Parapapapááá! Kész is.

2) Könyves ékszerdoboz


Mi kell hozzá?
könyvalakú ékszerdoboz alap,
kinyomtatott könyvborító,
szalvéta ragasztó,
ecset.

Hogyan csináld?
Ezt igazából az egyik barátnőm, PinkLor készítette nekem, és csak annyit tudok, hogy azzal szenvedett nagyon sokat, hogy a borító megfelelő méretben és felbontásban meglegyen, utána a felragasztás már viszonylag könnyen ment.

3) Festményes ékszerdoboz


Mi kell hozzá?
Unalmas, de…
kinyomtatott, megfelelő méretű kép (érdemesebb kicsit vastagabb papírra nyomtatni),
hozzá illő szalvéta,
doboz,
szalvéta ragasztó,
ecset.

Hogyan készítsd el?
Én óvatosan felragasztottam először a doboz aljára a szalvétát, majd felhajtottam és odaragasztottam az oldalára a szalvéta további részeit. (Mellesleg szalvétát sokkal rosszabb ragasztani, mint papírt, könnyebben elázik.)
Utána a tetejére a képet.

4) TARDIS fülbevaló

Mi kell hozzá?
Nem tudom, én kaptam.:D Csak menőzni akartam vele, mert bibibíí! De PinkLor gyártotta zsugorkafóliával, annyi biztos.

5) Könyves mézeskalács

Nekem fecsegőposzátát rajzolt rá PinkLor (és Amerika kapitány pajzsát, mert menő, kedves, jó szándékú és kemény a feneke:D).

Szóval, én nem vagyok nagyon kreatív lélek, legalábbis nem ilyen szempontból, de egy kis szalvétaragasztóval és megfelelő alapformákkal az ember csodákra képes. Vagy, ha arra nem is, legalább egy kellemes meglepetésre mindenképp.:) 

(Érdekességek Meggie-ről no1.: magamnak is akarok valami idézetes cuccot. Éppen a doboz felé hajlok.:D)

* Igen, tudom, a kajándék nem is létező szó, de így alliterál, ami menő.:D

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése