2011. október 5., szerda

Meg Cabot: Váltságdíj a szívemért, avagy középkorban kisgatyában


Egy-két szó a szerzőről
Még mielőtt belekezdek ebbe a kritikába, szeretnék néhány dolgot szólni az írónőről, mert megérdemli. Valószínűleg a legtöbb velem egykorú lány olvasott már minimum egy könyvet Cabottól, hiszen egy időben igencsak közkedvelt volt. (Mostanában mintha egyre kevesebb könyve jelenne meg, bár az is lehet, hogy csak kevesebbet tudnak lefordítani, mert utolértük a külföldi regényeket.)

Az én stílusomat is alapjaiban határozta meg, ha voltak/vannak példaképeim, ő az egyik. Mindig kikapcsol, bármi problémám van, ideiglenesen elfelejteti velem, én is ezt szeretném nyújtani a majdani olvasóimnak. Ifjúsági lányregényeket ír, paranormálisakat és hétköznapiakat egyaránt, könnyed, már-már csevegő stílusban, tele humoros jelenettel és dögös pasikkal. A Mediátor szó azóta is megdobogtatja a szí… Az egyik nagy kedvencem.

Maga a történet
Hát, ez a könyv nem lesz. Eleve kissé gyanakodva közeledtem hozzá: a kerettörténete szerint a híres „neveletlen hercegnő”, vagyis Mia Thermopolis, Genovia tíz kötetet megélt, és közel kilencet végighisztiző, ám kedvelt majdnem-uralkodónője írta, és romantikus történelmi regénynek szánta.

Finnula névre hallgató főhősnőnk húga hatalmas bajba keveredik: másállapotos lesz férj nélkül, ráadásul az összes hozományát elköltötte, így nem tud hozzámenni a kiszemelt piperkőc szegénylegényhez. Még szerencse, hogy Finnula csak biológiai szempontból nem tökös csaj, amúgy jól bánik az íjjal, és bár aprócskának és törékenynek tűnik, elég izmos! Éppen ideális arra, hogy egy gazdagnak tűnő ismeretlent elraboljon, hogy aztán testvére váltságdíjat követeljen érte.

Mekkora szerencse, hogy éppen most érkezik inkognitóban haza szívtipró és pénzérmékben sem szűkölködő főhősünk, Hugo, így már potenciális fogoly-jelölt is van. Csak éppen ez a fogoly „nagy titkokat” rejteget, és szexuálisan igencsak aktív… Így az sincsen ellenére, hogy a törékeny, nadrágban a hátsóját mutogató, tüzes, vörös hajú Finn őt szemeli ki…

És ami mögötte van
Az semmi. Illetve nem valami sok minden. A történet félig-meddig Goldenlane Pokoli balhéjára emlékeztetett, csak éppen sokkal rosszabban van tálalva annál. Szexualitástól abszolút túlfűtött, minden másban viszont annyira nem, mintha a történet és a karakterek csak mellékesek lennének. Nem teljesen szörnyű, viszont Megtől ezerszer jobbakat szoktam meg és várok el.

Az már másik kérdés, hogy vajon ő komolyan vette-e ezt a regényt, vagy paródiának szánta. Néha az az érzésem, hogy inkább ez az utóbbi, és elsősorban saját szórakoztatásnak szánta, másrészt viszont annyira szorosan a karakteréhez kötötte, hogy nem tudta nem kiadatni.

Ha valaki szereti az olyan típusú könyveket, amiknek a borítóján egy alig valamit takaró, ruhának nevezett cafatban, érzékinek szánt, félig nyitott szájjal álló nőt szorít magához egy marcona, izmoktól dagadó férfiú, mindenképpen ajánlom. Minden más esetben:
Kategória: Megteszi, ha nincs más.

5 megjegyzés :

  1. Hát én olvasom a könyvet és én még életemben nem olvastam ilyen jó könyvet eddig pedig aztán én már elolvastam egy jó pár könyvet...Nem tudom, hogy neked miért ez a véleményed...

    VálaszTörlés
  2. De azt meg kell jegyeznem hogy ez a rajz annyira gyönyörű , hogy mikor meg láttam én ...nem is tudtam mit mondani annyira tetszett... :D Minden elismerésem a rajzolójának :D

    VálaszTörlés
  3. Azokból az okokból nem szeretem, amiket írtam: nem tudom komolyan venni, mert az egész leginkább egy brazil szappanoperára emlékeztet, amit átraktak a középkorba. Tele van sablonokkal, a szereplők közül pedig egyik sem tudott igazán a szívemhez nőni, leszámítva talán a párocska segítőjét, akinek már nem emlékszem a nevére...

    A képet burdge-bug rajzolta, van deviantart oldala, tele csodálatosabbnál csodálatosabb alkotásokkal. Miát és Michaelt is lerajzolta, ha kedveled Meg könyveit, ajánlom.:)

    VálaszTörlés
  4. Oké csak én nem értek egyet a véleményeddel , mert nekem nagyon is a szívemhez nőttek a szereplők főleg Finnula és Hugo ... És szerintem ez a világ legjobb könyve és nem hasonlít a brazil sorozatokra az én véleményem szerint . Amúgy azt a képes oldalt megnézem köszi , hogy mondtad mert érdekel és mert nagyon szeretem Meg könyveit :D De a könyvről úgy látszik , hogy nagyon nem egyezik a véleményünk...

    VálaszTörlés
  5. Nem, abban nem, de nem is baj. Eléggé egyhangú lenne a világ, ha mindenki ugyanazokat szeretné.:)

    VálaszTörlés