2011. január 16., vasárnap

Burdge bug, avagy a jövőbeli illusztrátorom bemutatója








Cirka fél évvel ezelőtt fedeztem fel magamnak a gondolatban már számtalanszor elképzelt, ám meg nem valósított regényem majdani illusztrátorát, Burdge bug-ot. E kiejthetetlen nevű, ám bűbájos rajzokat készítő hölgyemény a deviantart.com-on szorgoskodik legnagyobb örömömre.

Hogy mire fel ez a nagy lelkesedés? Először is, olyan regények szereplőit rajzolja, amiket én is szeretek. Vagy ha még nem, akkor az ő hatására biztosan elolvasom, és meg fogom szeretni. Másodszor a szereplőket mindig eltalálja, legyen szó a fiktív külsejükről, a mimikájukról vagy a kisugárzásukról. Percekig el tudnék nézni egy-egy nagyszerűen elkapott karaktert. Harmadszor, teljesen önálló, bármikor felismerhető, „burdge bug-os” stílusa van. Ezer közül megismerném. Negyedszer, imád párokat megrajzolni. Én pedig imádom a történetbeli párokat, legyen szó csókról, veszekedésről, félreértésről, zavarról, dühről vagy szenvedélyről.

Leginkább talán az első ok miatt szeretem. A Harry Potter kapcsán találtam rá, majd felfedeztem, hogy Alkonyatban is utazik. A Mia-Michael párosról (A neveletlen hercegnő naplója) készített rajzai feldobták a napomat. Amikor azt is észrevettem, hogy szereti az indokolatlanul elhanyagolt, ám általam annyira kedvelt könyvet, az Elátkozott Ellát, és nem restelli lerajzolni a könyvbeli (nem pedig a filmes) karaktereket, szívem szerint a keblemre öleltem volna. Ám új alkotásokat is megszerettem miatta: neki „köszönhetem” a Csontváros-trilógiát, részben a Percy Jackson-t és az éppen olvasási folyamatban lévő A burkot. Türelmetlenül várom, hogy megjelenjen magyarul a Hunger games meg az a regény, amiben a szárnyakkal rendelkező fiatalok vannak.

Ezt a tehetségének köszönheti. A rajzai szórakoztatók, s bár a stílusa kiforrt és éppen ezért minden művén visszaköszön, a szereplők egyediek és felismerhetők. Az arckifejezéseiket szinte mindig eltalálja, jól visszaadja az érzelmeiket, legyen szó idegességről, félelemről, szeretetről vagy örömről. Persze, neki is vannak kevésbé pazar rajzai, ám a megbabonázóakhoz képest csak elenyésző mennyiségben. Van mit tanulni tőle. (Pláne az olyan kétbalkezes lányoknak, akik már évek óta nem rajzoltak semmit. Leginkább nekem.)

Röviden, lányok (és romantikusabb lelkületű fiúk), akár szeretnétek jól rajzolni, akár nem, Burdge bug munkáiba érdemes belekukkantani. Az ott ragadással pedig már nem lesz gond. Nekem elhihetitek. Az egyik visszajáró vendége írja e sorokat…

A képek lelőhelye: Burdge bug

3 megjegyzés :

  1. Új fejlemények: The hunger games = Az éhezők viadala, és magyrul is kapható.... (Le vagyok maradva az új könyvek terén.) :)

    VálaszTörlés
  2. Megnéztem Burdge Bug oldalát (ööö izé illetve órák óta az ő rajzait nézegetem) és annyira jók! Főleg a Harry Potteresek! És igen a szárnyas fiatalos regény tényleg érdekesnek tűnik! És nagyon kíváncsi vagyok mi lesz Percy-vel az első kötet után! (ugyanis én még csak addig jutottam)

    Köszi hogy ajánlottad, jólesett most valamiért nosztalgikus HP képeket nézegetni!

    VálaszTörlés
  3. Szuppperjó, imádom, és mindig olyat rajzol, amit szeretek. A Doctor whot is akkor kezdte el, meg a Misfits című sorozatot...:)

    VálaszTörlés