2011. augusztus 5., péntek

A Nagy Doctor Who Áttekintés 1. – A szereplők rövid ismertetése

Mivel a végére értem azoknak a Ki vagy, Doki? részeknek, melyekben a Doktort egy színész-isten (értsd: David Tennant vagy Matt Smith) játssza, kénytelen vagyok egy áttekintést írni. Aztán, ha rászánom magam, hogy egy vigyorgó kuglifejet (bocsi, Kilences és rajongói!) nézzek, kiegészítem a 2005-ös sorozat első évadjával mondanivalóm. Kezdésként a szereplőket ismertetem néhány mondatban, enyhe spoiler-veszéllyel kísérve.
Szóval, bevezetőként azok számára, akik nem annyira járatosak a sorozatban, mint én: a Doktor regenerálódása révén ahelyett, hogy feldobná a talpát, teljesen új testet vesz fel, mikor halálos sebet kap (kivéve, ha megakadályozzák a regenerálódást, de ez már más tészta). Így van az, hogy mi már a Tizenegyes Doki játékát élvezhetjük a legújabb évadokban, őt alakítja a fent említett Matt Smith. Előtte volt a – mily meglepő – Tízes Doki, akit a szintén jeles színész, David Tennant játszik (aki nem mellesleg, veszettül jóképű az én fogalmaim szerint, pláne, amikor kacsint. ;)).

A Tízes csak úgy bezsebelte a csajokat: három évad, három különböző kísérő: Rose, Martha és Donna. Nekem speciel Donna a kedvencem, lehengerlő a stílusa, egyszer érzelmes, máskor felbőszült, és ő tud a legjobban veszekedni a Dokival, ugyanakkor a leghumorosabb jelenetei is vele vannak szerintem. Chatrine Tate játssza, aki a színésznő-istennő címet kapja meg szerény személyemtől szerény blogocskámban. Marthát is bírtam, alapvetően nagyon szerethető, talpraesett, őt Freema Agyeman játssza. Rose pedig a szőke butikeladó, az állas Billie Piper által alakítva (kitalálhattátok: őt szeretem a legkevésbé, magam sem tudom, pontosan miért. Talán mert a másik kettő karaktere kiforrottabb jellem.)
Tizenegyes kevésbé „nőcsábász”, neki csak Amelia Pondot (gyönyörű név, imádom!) akasztja a nyakába a sors, illetve saját döntése, valamint egy rejtélyes idegent a személyes és spoilerekkel teli jövőjéből. Amy vörös hajú (oh, je!), ennek megfelelően viselkedik: talpraesett, ugyanakkor érzelmes és tüzes. Amúgy Karen Gillan alakítja, és ő az egyik kedvenc kísérőm Donna mellett. A másik hölgyemény a göndör hajú River Song (Alex Kingston), aki magabiztosságával álcázza törékenységét. Rajtuk kívül a Doki kénytelen egy férfi kísérővel is boldogulni, hiszen Amy vőlegénye csak nem ülhet otthon: így kerül a csapatbaa kicsit balfékecske, de szerethető Rory (a női névvel rendelkező sorozatszereplők listája ezzel egyről kettőre bővült: a Firefly-béli Jayne üdvözöl a sorban, Rory Gilmo…), azaz Arthur Darvill.
Mindent összevetve, szerethető és stílusos karakterekkel van tele a sorozat, már csak értük megéri nézni.

2 megjegyzés :

  1. ,,Aztán, ha rászánom magam, hogy egy vigyorgó kuglifejet (bocsi, Kilences és rajongói!) nézzek, kiegészítem a 2005-ös sorozat első évadjával mondanivalóm."
    Ugye az tiszta hogy az még véletlenül se az első évad??? ez az egyik legrégebben futó sci-fi sorozat az egész világon....

    VálaszTörlés
  2. Persze, azért írtam, hogy a 2005-ös sorozat.:) Az az új, amit a régitől egy film választ el a nyolcas Dokival. Vágom én.:D

    VálaszTörlés