2012. június 21., csütörtök

Karakter kihívás 1/3


Mostanában rákattantam a kihívásokra. Na jó, legalábbis csinálok kettőt a tumblr-ömön, poén ilyen dolgokon gondolkozni, kikapcsolja az agyam. Mivel holnap megyek nyaralni, úgy döntöttem, mindkettőt megcsinálom egyben (vagy legalábbis amennyire lesz időm…), nem 30 napon keresztül tagolva, egyrészt, mert külföldön nagy eséllyel nem netezgetek majd, másrészt, mert egyben (és magyarul) leírva az egészet jobban át tudom gondolni. Aztán majd sorban felpakolom a kis tumblrre is.

Az első karakterekkel kapcsolatos, valamilyen történetből, legyen az film, könyv, manga vagy bármi, választva kell kiválasztani egy karaktert, aki az adott nap leírásának megfelel. Ez az én listám (bármilyen meglepő is, hogy nem Gizikéjé a szomszédból):

1. A character from your current favorite fandom
A mostani nagy rajongásom a Doctor who világához köthető. Egyszerűen fenomenális az a sorozat, érdekes részekkel, tökéletes ihletforrás írók számára. Ráadásul az egyes évadok íve megtaníthat arra, hogy építs fel egy történetet, hogyan adagold az információkat, hogy aztán a sok apró részlet egy megdöbbentő egésszé álljon össze. Ráadásul a karaktereket is imádom. Donna Noble, a Tízes Doki kísérője.


2. A character from a previous favorite fandom
Az előző rajongói univerzumomnak – sok volt – Az elveszett világot választottam. Nagyon szerettem a TV sorozatot, és iszonyatosan sajnálom, hogy sehol sem tudom újranézni, ráadásul be sem fejezték, és kicsi az esélye annak, hogy valaha be fogják. (Igen, pontosan úgy, mint a Firefly-t és a Tizedik királyságot. Csak tudnám, miért mindig az én kedvenc sorozataimmal teszik ezt. Pedig van ízlésem.)
Marguerite Kruxot választottam, mert kiskoromban imádtam a karakterét, pedig egy hidegszívű, számító kincsvadász volt néha… többnyire… majdnem mindig.



3. A character who looks like you
Ilyen nincs, én mondom. Amy Pond annyiban, hogy vörös a haja, zöld a szeme, magas és hosszúak a lábai. De amúgy sokkal kerekebb a feje és sokkal véknyabb. Egy teljes ember szerint pedig az Emma Thompson által alakított Beatrice karakterére hasonlítok, amit én tagadok. Thompson jó színésznő, de nem kifejezetten szép.



4. A character who acts like you
A kedvenc magyarul is megjelent mangám a Dramacon. Már vagy százszor olvastam, és még legalább ennyiszer fogom is (az enyhe költői túlzás megengedett, ugye?), és mindig felfedezek valami olyat a képkockákon. Tetszik a rajzolása és a szereplők is, az egyik ismerősöm szerint ráadásul olyan vagyok, mint a főhősnő, Christie. Tényleg sok mindenben hasonlítunk, neki is vannak írói álmai és törekvései, szereti a sci-fit és a romantikát, tud lenni félénk és kemény is, és még a morális felfogásunk is hasonló. Bár én nem jártam volna egy olyan taplóval, mint Derek, ellenben gondolkodás nélkül Matt karjaiba omlanék. (Néha irigylem a főhősnők szerencséjét, már ami a szerelmet illeti…)



5. A group of characters who is most like you and your friends
Ez egy kiváló kérdés, valóban kik? Régen az egyik baráti körömmel az Addams Family rajzfilmfiguráit osztottuk fel poénból egymás között (valamint a Gyűrűk urát, a Harry Potter, a Disney-ket… Többet között.), ami persze nem passzol, de jobbat nem is tudok.
Két barátnőmmel talán Charlie angyalai lennénk, de ez is inkább csak poénból, hogy a többiekről már szó ne essék.



6. The most annoying character
Valaki, aki az agyamra megy… Mondjuk, Collins vagy Caroline Binghley a Büszkeség és Balítéletből? Mindketten elég idegesítőek voltak, bár igazából mindkettőjük szánalmasságán jókat röhögtem. Az a gond, hogy az idegesítő karaktereket valahol nevetségesnek tartom, és akik meg tényleg idegesítenek voltaképpen nem idegesítőek, csak gonoszak/vakok/stb.



7. The hottest character
Ez az én kérdésem, és temérdek válaszom lenne rá… De inkább csak kettőt sorolok fel. Egyrészt, a legújabb kedvencem Jericho Barrons a Fever-sorozatból Karen Marie Moningtól. Na, róla nem lehet az mondani, hogy nem a megtestesült erotika. (Szerencsére ettől a sorozattól nem mászok a falra úgy, mint anno az Anita Blake-től.) Kiskoromban pedig Rhett Butlerért voltam oda az Elfújta a szélből. Nem mondhatnánk, hogy ezek alapján sokat változott az ízlésem, mindketten magasak, sötét hajúak és lelkűek, és baromira vonzónak találtatnak a főhősnő által. Meg megbízhatatlannak, ezért kerülném el őket a valóságban.



8. The funniest character
Ó, szerencsére sok vicces karakter van, és mivel engem humorral lehet leginkább vonzani, ennek nagyon örülök. Imádom Haymitch humorát Az éhezők viadalából, az ikrekét Nemere István Fantasztikus nagynéni sorozatából, vagy Lorelai-ét a Szívek szállodájából. De azt hiszem, most valamilyen hirtelen ötlettől vezérelve Gwent mondanám a Rubinvörös-Zafírkék kötetekből. Ezeket Gier egyes szám első személyben írja mint a fent említett hölgyike monológja, és milyen jól teszi! Jókat szórakozok a beszólásain, meg úgy általában, nagyon kedvelem Gwent, pedig főhősnőket ritkán szoktam, és ő sem tökéletes.



9. A character who could be your best friend if they were real
Sokan, könnyen barátkozó típus vagyok.:D Például Tessa Az angyalból, amiért imád olvasni, folyamatosan lenne beszédtémánk. Mac a Fever-sorozatból, alapból hasonlít egy kicsit Lorra, a barátnőmre (na, nem teljesen. Csak egy kicsit. Mindketten divatbolondok, ugyanakkor nem ütném le őket egy „felszínes liba!” felkiáltással. Plusz, szeretik a könyveket.). Vagy Beth a Dramaconból, aki meg talán egy kicsit Amőbára hasonlít: mindkettőjükkel nagyon lehet röhögni, mindketten erős személyiségek, és mindketten kissé zárkózottak.



10. A character who taught you something about real life
Na, most megfogtál. Ilyeneken nem gondolkozok el tudatosan, ha alakítanak is valamit a felfogásomon a szereplők, nem úgy teszik, hogy észlelem. De mondjuk, a Halált nagyon szeretem a Hogfatherből. Mindig udvarias, nagyon kedves és jóságos, pedig nem éppen örömteli híreket közöl az aktuális delikvensével… Emellett szereti az embereket, és nagyon jó meglátásai vannak az életről.

Halál: Az embereknek azért van szükségük fantáziára, hogy emberek maradjanak.
Susan: Fogtündérek? Kanapók? Kis…
Halál: Igen. A gyakorlást azzal kell kezdeni, hogy elhisszük a kis hazugságokat.
Susan: Hogy utána a nagyokban is tudjunk hinni?
Halál: Igen. Az igazságban. A kegyelemben. A kötelességben. Ilyesmikben.
Susan: Ezek egyáltalán nem ugyanolyanok.
Halál: Gondolod? Akkor fogd az univerzumot, daráld le a legfinomabb homokká, majd szitáld át a legfinomabb szitán, és utána mutass egyetlen atomnyi igazságot, egyetlen molekulányi kegyelmet! Ennek ellenére úgy viselkedtek, mintha lenne a világnak valamiféle ideális rendje, mintha lenne valami helyesség a mindenségben, amely alapján ezt meg lehetne ítélni.
Susan: De akkor mi a lényeg? Az embereknek hinniük kell ebben.
Halál: Muszáj hinnetek olyan dolgokban, amik nem igazak. Különben hogyan válhatnának valóra?


Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése