2016. március 9., szerda

Gödörben - 28. fejezet - Költözködés nehézségekkel

– Maradjak ott? Te nem vagy normális. Semmi értelme nem lenne.
– Abbey… – Ray hangja elkínzott.
– Vigyáznom kell rád – dacoskodom.
– És fogsz is, amikor itt az ideje.
– Nem, ha nem hagyod.
– Hagyni fogom. Mondtam már. Amikor beköltözik ide Scarlett, segítened kell felmérni, milyen lesz vele. Jeremy és a te félelmed azonnal megtámadott titeket, ha Scarlett a félelmem…
– Már megtámadott volna! – mutatok rá a logikai hiányosságaira. – Lett volna rá alkalma.
Ray elhallgat.
– A jól felépített érvelésemet még csak át sem gondoltam rendesen – jegyzi meg végül szárazon.
– Igazából azért akarod, hogy kiköltözzek, hogy ne kelljen velem lenned. Scarlett pedig arra kell, hogy legyen valaki, aki tisztíja a sebed, és vigyáz, nehogy felmenjen a lázad.
– Mindenkinek így lenne a legjobb.

Kétségbeesetten a fejemhez kapok. Ray megint a kezében lévő üvegre pillant, rezignáltan babrálja. Hirtelen elönt valami kétségkívül nem jogos méreg. Kirántom a kezéből az üveget, és kiborítom a tartalmát a földre.
– Abbey! – kiált fel Ray.
– Ha már ki kell rúgnod engem innen, ne vedelj úgy, mintha a világ összes problémája csak a te válladat nyomná!
– A fele a matracomra ment – jegyzi meg.
– Majd megszárad.
– És büdös lesz.
– Így jártál!
Elgyötörten felnéz rám.
– Igazad van. Ne haragudj. Az a legfontosabb most, hogy emlékezz magadra. És ehhez az kell, hogy minél kevesebbet kelljen kívánnod. Én ügyelek majd Scarlettre, te pedig Jeremyre, ez így korrekt.
– Ó, most meg játszod a hős megmentőt! Komolyan komplexusod van – sziszegem neki összeszűkült szemekkel.
Gyorsan az arcomhoz kap, és végigsimít rajta. Azonban, amilyen gyorsan odakapott, úgy vissza is húzza az ujjait, mintha égetné a bőröm.
– Tényleg aggódok érted, Abbey.
Lenéz a földre, majd egy kicsit hátrébb vonszolja magát tőlem.
– És, mit mesélt Jeremy a barátodról? – kérdezi könnyed hangon.
Én is elhátrálok a matracomra. Irritál, hogy ilyen gyorsan átváltott a csevegő hangra, nekem még mindig szaporán ver a szívem, és csak részben a dühtől.
– Azt, hogy mennyire imádjuk egymást – jegyzem meg gúnyosan.
Ray összerezzen.
– Nevet a poénjaimon. Népszerű az iskolában. Szeret a szobámban lenni.
– Nem is értem, hogy felejthettél el egy ilyen jó partit – jegyzi meg fagyosan.
Úgy érzem, eljutottunk arra a bizonyos vékony jégre.
– Jól van. Nyugodjunk le, Ray. Ennek semmi értelme így.
Ray lassan behunyja a szemét, majd gyorsan ki is nyitja.
– Azért festetted be a hajad, mert elkezdett fekete lenni? – vágja hozzám a kérdést nyers hangon.
– Tessék? – döbbenek le. Nem értem, hogyan bukhattam le.
– Amikor Holmes elfoglalta a lényemet – szűri a fogai között –, átalakult a szemem. Neked a hajad adta fel a harcot?
– Átalakult a szemed? Melyik?
Ray nem válaszol, csak szigorúan néz rám.
Felsóhajtok. Már minek tagadni?
– Igen. Az egyik tincs fekete lett – ragadom meg az adott részt.
Ray sötéten felnevet.
– És én még azt hittem, a túlélésért festetted be!
– Abban is sokat segít, sokkal egyszerűbb így!
– Ezért volt rémálmod a hajadról?
– Ezért – bólintok.
Ray furcsa hangot hallat.
– Hihetetlen vagy. Egyszerűen hihetetlen.
Erre nem tudok mit mondani. Azt sem tudom, mennyire mondta megrovásként.
– Szóval, melyik szemed?
– A barna. Azelőtt mindkettő zöld volt – mondja, mintha a fogát húznák.
– Jobban tetszik a zöld. Amúgy – teszem hozzá sután.
Nem válaszol.
– Kitisztítom a sebed – váltok végül témát, és próbálom meg elfoglalni magam valami hasznossal.
– Megoldom.
– Ray, légyszí, legalább addig hadd segítsek, amíg itt vagyok! – kérlelem.
– Abbey, hadd ne érezzem magam teljesen magatehetetlennek!
Veszek egy mély levegőt, és abban reménykedem, hogy lenyugtat.
– Oké, addig én átöltözöm a kényelmesebb hacukába. Megsülök ebben a göncben. Meg hát hová lesz így a jó kis divatos Abbey?
Míg én átöltözök, Ray elfordul, kíván magának egy adag tisztítószert és anyagot, majd átmossa a sebét. Azt hiszem, tényleg szépen gyógyul, remélem, semmi sem történik majd vele. Addig nyújtom az öltözködést, amíg csak adott és igen hiányos ruhatáram engedi, azt hiszem, az időhúzáshoz Ray is így áll. Nem tudom, hogy fogjuk kibírni ezt az éjszakát egymás közelében. Megfojtom vagy lesmárolom, harmadik opció nincsen.
– Szeretnél solózni? – bököm ki, mikor végzek a készülődéssel.
– Ö, nem. Nem igazán.
– Akkor mi mást szeretnél?
Ray nem válaszol, valószínűleg valami helytálló ötleten töri a fejét.
– Oké, solózzunk. Csak ne káromkodj légy szíves annyit, mint a múltkor. Nem illik egy ifjú hölgyhöz.
– Ó, Ray, hát nem tudtad? – kérdezem megkönnyebbülten. – Az én erkölcseim eléggé megkérdőjelezhetőek.
Aztán eszembe jut, hogy ezt Ray mondta egyszer nekem, és még milyen helyzetben. Szerencsére ő már elfelejtette, vagy nem mutatja ki, ha eszébe is jut, hogy tulajdonképpen az ő véleményét ismétlem meg. Az arca sem rezdül. Rámosolygok.
– Ugye tudod, hogy legendás győzelmet fogok aratni feletted? – cukkolom.
Ha már ez az utolsó közös esténk, teljen jó hangulatban.

*

– Ő olyan gyenge. Nem olyan erős, mint te.
Sűrű, fehér köd, akármerre megyek, mindig fának ütközöm. Végül megtalálom a rejtekhelyet, hogy aztán ne tudjak megszólalni, ne tudjam elmondani azt a fontos dolgot.
Valami nincs rendben velük sem. Úgy hajolnak egymás felé, mint akik mindjárt csókolóznak. Furcsa félelem jár át, megvonaglok.
Miért vártam erre?
– Nem olyan erős. Te kitartó vagy.
– Ray, mi ez? – kérdezem, az én hangom sem stimmel, olyan, mint egy nyuszié. – Mi ez?
Önző. Érdekes. Ő nem.
– Ne! – ordít fel Ray.
Rohanni kezdek felé, majd éles fájdalommal nekicsapódok valaminek.
Arccal a földön ébredek, a homlokomat nekivágtam a földnek. Felemelem a fejem, megdörzsölöm a sajgó részt, tiszta homok.
– Abbey? – hallom Ray hangját.
– Semmi bajom – morgom. – Csak leestem, és bevertem a fejem. Rohadt kemény a föld.
Kuncog.
– Te amúgy is miért vagy ébren?
– Hallottam, ahogy kong a fejed – válaszol. A hangja alapján megpróbálja visszafojtani a nevetését. Sikertelenül.
– Ha-Ha – morgom.
Órákba telt, míg elaludtam, és ha Ray ilyen könnyen felébredt a „fejem kongására”, neki sem lehetett valami mély az álma. Most megint forgolódhatok hosszú órákon át, hogy aztán holnap (vagy már ma?) hullafáradtan dumáljak a hisztérikus Jeremyvel arról, miért is lesz jó, ha kettesben osztozkodunk majd Ray házán. (Aludhatok az ágyában. De ha nagyon hisztizik, lehet, hogy Jer is. Itt ki is fulladt az érvelésem.)
Felsóhajtok.
– Abbey? – kérdezi Ray a sóhajomat hallva.
– Minden oké – válaszolok a ki nem mondott kérdésre. – Szerintem púp azért nem nő rajta.
Egy ideig hallgat, majd halkan megszólal.
– Akkor jó.
Mikor már egyenletes szuszogást hallok Ray ágya felől, eszembe jut, hogy valami fontosat akartam mondani neki. A hangja mély, sötét, kissé behízelgő, ugyanakkor enyhén torz volt, kirázott tőle a hideg. Valami nem stimmelt vele, de azt álmodtam, hogy itt az apám.
És én nagyon boldog voltam.

*

Nehéz szívvel meredek a házra, enyhén félek bemenni. Jeremy biztosan ki fog bukni, nem erről volt szó. Ray megkavart mindent a luxuskívánságaival, eredetileg nem ezt beszéltem meg az öcsémmel. És még csak Mrs. Bennettel sem találkoztam reggel, hogy lenyugtassa egy kicsit az idegeim, most nem volt ott. Ray meg aztán minden volt, csak megnyugtató nem. Hatezerszer elismételte, hogy óvatosan kísérjem vissza Scarlettet, ha úgy látom, veszély fenyeget, inkább ne menjünk, satöbbi.
Rohadt idegesítő volt.
Felvonszolom magam a teraszra, és óvatosan lenyomom a kilincset. Scarlett a konyhában pakolgatja a kártyákat, mikor meglát, elmosolyodik. Az öcsém ül a kanapén, enyhén kicsavarodva Scarlett felé fordul, és akkor sem néz rám, amikor köszönök.
– Helló! – mivel olyan halkan cincogom ki ezt a szót, mint egy néma kisegér, lehet, hogy észre sem vette, beléptem. Megköszörülöm a torkom. – Helló!
Végre megfordul.
– Ó, szia, Abbey! – köszön vidáman. Hamarosan tuti nem lesz az. – Minden rendben?
Felfordult a gyomrom, és mindjárt hányok, de ja, amúgy igen.
– Igen, persze. Beszélnem kell veled.
Jeremynek mintha leesne valami.
– Természetesen! – pattan fel.
– Scarlett, nem baj, ha mi…? – mutatok Ray szobájának ajtajára.
– Hogyne, menjetek csak. Addig én összepakolok.
Jeremy betrappol a szobába, követem, az ajtót gondosan bezárva. Otthonosan leül Ray ágyára, és bár engem már az első naptól fogva nagyon vonz az a nyamvadt bútordarab, úgy gondolom, a fölény minimális illúzióját jobban megteremti az, ha állva maradok.
– Nem is tudom, hogy kezdjek bele…
Jeremy összevont szemöldökkel bámul rám.
– Mi az, Abbey?
– Beszélnem kell veletek valamiről, de mivel úgy gondolom, nagyon ki fogsz bukni tőle, viszont ismerned kell az érveimet… illetve, Ray érveit, először szerettem volna csak veled megbeszélni ezt.
Mikor Ray nevét említem, a vállában mintha kicsit csökkenne a szorítás.
– Igen?
– Az a helyzet, hogy Ray úgy gondolja, eléggé legyengültem ahhoz képest, az elején mennyire jól bírtam a dolgokat. Mármint tudod, kívánság szempontjából, meg ami azzal jár. – Kicsit közelebb lépek hozzá, hogy hallja, ha suttognom kell. – Hogy elfelejtek néhány apróságot.
– Igen.
– És úgy gondolja, jobb lenne, ha, nos, ha nemcsak délelőtt lennék veled.
Jeremy meghökkenten bámul.
– Hanem egész nap – teszem hozzá.
– Egész nap? – tompa a hangja.
Na, ennyire azért nem kell nekem örülni.
– Igen.
– Hát, rendben. Kicsit feltűnő lesz, akkor el kell mondanunk Scarnak, mi folyik itt.
Na, itt szárad ki a torkom.
– Az a helyzet, hogy ha én beköltözöm, Scarlettnek ki kell költöznie. Át Rayhez.
– Mi?! – bődül fel az öcsém.
Jól kezdődik.
– Css! – csitítom. – Ne üvölts, kérlek!
– Miért kell… Miért kell kiköltöznie? – fogja vissza magát.
– Raynek kell egy ápoló, Jer. Aki figyeli, nem lesz-e lázas, eszik-e rendesen, nem fertőződik-e el a sebe. Nem poénból grasszáltam fel-alá az erdőben eddig.
– Igen, azt tudom – nyel egyet az öcsém. – Csak azt hittem, Ray már van annyira jól, hogy vigyázzon a sebére.
– Nem teljesen.
– Meg hogy nem bízik Scarlettben.
– Ezen is szeretne dolgozni. Rá akar jönni, van-e oka a félelemre.
– Azt hittem, te sem mernéd Scarra bízni.
Fura érzés tölt el.
– Téged is rábíztalak, öcsikém.
– Tehát Scarlettnek ki kell költöznie, hogy Ray állapota javulhasson.
– Igen. Meg mert úgy nekem is könnyebb – csúszik ki a számon, de amint az öcsémre nézek, meg is bánom.
– Hogy érted ezt?!
Behúzom a nyakam.
– Ez is Ray agymenése, de arra gondolt, nem fair, hogy én látlak el mindkettőtöket, nem csoda, hogy így meggyengültem. Ha elosztanánk magunk között titeket, akkor kevésbé adnám át magam Dorothynak – suttogom.
– Tehát Ray voltaképpen nem is maga miatt szeretné, ha helyet cserélnétek, hanem miattad.
Ez azért így nem teljesen igaz, neki is könnyebb lesz nélkülem.
– Nem…
– Már megint megkapsz valamit!
– Jer…
– Nem hiszem e! – pattan fel. – Ez annyira jellemző.
– Jaj, tedd már túl magad ezen a hülyeségen! Az egészet csak bebeszéled magadnak, kettőnk közül nem én kapok meg mindent!
– Ó, dehogynem! – hangjából süt az ellenségesség, az arca eltorzul.
Hirtelen elszomorodom.
– Nem értem, miért bántasz mindig engem. Erről most igazán nem tehetek.
Erre fujtat egyet, majd lenyugszik.
– Igazad van. Sajnálom.
A hangja még mindig fagyos egy kicsit, de legalább már nem ordibál. Ráadásul kimondta az s betűs szót.
– Scarlettnek azonban nem akarom elmondani, mi történik velem. Annyit mondjunk csak, hogy Ray szerint jobb lenne, ha megosztanánk magunkat, hogy mindkét helyen legyen olyan ember, aki kívánhat valamit.
– És miért épp Scarlett megy el? – kérdezi Jer.
– Mert sorsot húztunk?
– Sorsot húztatok?
– Van jobb ötleted?
Jer az égnek emeli a szemét.
– Végül is, legyen. Elég fura módja az emberi sorsokról való döntésnek, de oké.
– Meg így egy fiú, egy lány van a csapatokban.
Jeremy megdörzsöli a szemét, és fáradtan végighúzza a kezét az állán.
– Akkor minden rendben?
– Fogjuk rá.
– Velünk is?
Jeremy csak biccent egyet, majd kimegy az ajtón.
Kifújom a levegőt. Egész könnyen ment, és még az ágyhasználatot sem kellett felajánlanom.
– Scar, Abbeynek van egy kérése – mondja Jeremy, amikor kilépek az ajtón.
Ő maga előkotor egy poharat, odalépek, és gondolkozás nélkül kívánok bele egy adag vizet. A tegnapi kancsót amúgy is ideje lecserélni.
– Kérése? – néz rám Scarlett.
– Öm, igen – vakarom meg az orrom. – Helyet kellene cserélnünk.
– Helyet cserélnünk? – hökken meg Scarlett.
– Igen, neked kéne Rayhez beköltöznöd, és ápolnod őt, nekem meg ide, és segítenem Jernek.
– Oké –biccent Scarlett. – Cserélek.
– Mi? – hökken meg az öcsém.
– Amióta itt vagyok, Abbey segít nekem mindenben. Persze, hogy cserélek, ha megkér. De azt elmondanád – fordul felém –, hogy miért kell helyet cserélnünk, ha nem nagy titok?
– Hát persze. Ray aggódik értem, fél, hogy ez a sok kívánság, hogy három, néha pedig négy embert látok el, kimerít majd. Azt mondta, már rendbejött annyira a lába, hogy osztozzunk rajtatok. Két ember per fő. És, hát, sorsot húztunk, és te kerültél hozzá. Valakinek vele kell lennie, hogy figyeljen a sebére.
– Hát persze, ezt megértem.
– Csak pár napról lenne szó. Három. Holnapután-után már megyek is értetek, hogy összevarrjuk Ray sebét, és elhozzuk ide.
– Rendben.
–Az út persze nem teljesen biztonságos, de vigyázok majd rád – tapogatom meg Colt barátomat az oldalamon.
– Indulás előtt összekészülhetek? Fürdenem kéne.
– Igen. A saját ruhádat pedig tedd el. – Most éppen az van rajta, ami én kívántam. – Kívánok majd egy adag váltásruhát.
– Nem lenne jobb azt Rayre bízni?
– Férfi. Nem ért a divathoz – legyintek.
Kék-fehér kockás hacuka. Hamarosan én sem fogok.
Míg Scarlett megfürdik, Jeremy kimegy egy kicsit az edzőpályára, én meg azon agyalok, milyen praktikus, ám divatos ruhát kívánjak neki, és én mondom, nem jut eszembe semmi. Nadrág kellene, rövid, és valamilyen felső, ami kényelmes, de lenge, hogy ne süljön meg. Egy piros rövidnadrág mellett döntenék, az kiemeli a vékony lábait, fehér, könnyed, háromnegyedes ujjú inggel, amit begyűrhet a gatyájába, és egy fekete fegyvertokkal, amiben tarthat majd egy pisztolyt, és megy a cipőjéhez. Ezekhez menne egy hosszú, fekete nyaklánc is, meg piros körömlakk.
A nevem Abbey Kinsey, értek a divathoz, de itt aztán nem kamatoztathatom ezt a tudást.
Végül egy olyan katonai szerelést kívánok neki, amilyen nekem is van. Be kell olvadnia a környezetbe, ha nem akarunk az első alkalommal lebukni.
Mikor Scarlett végez, felvázolom neki, merre megyünk. Sokat agyaltam rajta, végül a második legrövidebb utat választottam, így egy rövid ideig Mrs. Bennet védelmét is élvezhetjük akár, bár nem áll szándékomban bemutatni neki Scarlettet. A lány lelkére kötöm, hogy osonjon, csak suttogjon, ha indiánt lát, szóljon, így meg így használja a fegyverét, és az istenért, ne kívánjon semmit, és ne akarjon hősködni. Szerintem a monológom végére fejbe vágna egy baseballütővel, de szerencsére nincs neki.
Bárcsak tudnám, mit tervez Bennet.
Jeremy pont akkor lép be az ajtón, amikor mi kimennénk. Izzadt, az arca kipirult, kívánok neki egy frissítő kendőt, hogy ne nézzen ki olyan rosszul. Kicsit azért örülök neki, hogy pár napot Scarlettől távol tölt, nem lenne ideális, ha egy tizennégy éves beleesne egy tizennyolcba. Úgy értem, jobban, mint most van.
– Indulunk – mondom neki.
Morog valamit, majd megfordul.
– Kikísérlek titeket.
– Oké. Pár óra, és itt vagyok. Még sötétedés előtt. Hagytam benn kaját, mivel nem mondtad, mit kérsz, rögtönöztem. Meg friss vizet. Kell még valami? Víz a kádba?
Mielőtt válaszolhatna, visszarohanok, és kívánok egy adagot.
Mikor kiérek hozzájuk, látom, hogy Jeremy félszegen áll, Scarlett pedig mosolyog.

*

Percek óta nem szólt egyikünk sem semmit. Halkan osonunk a fák között, egyiktől a másikig, kicsit érzem a gyomromban Mrs. Bennet területének halvány védelmét. Az idegesség mellett. Most járhatunk a teknősbokorral egy vonalban, nézek balra, és elfog a vágy, hogy odamenjek. Persze nem engedek neki.
Sétálunk még tíz percet, már csak az idegességet érzem a gyomromban. Scarlett nem fogja megismerni a fantasztikusan hisztérikus Mrs. Bennetet, legalábbis ma biztosan nem. Folyamatosan a fegyveremen tartom a kezem, úgy érzem, mintha valaki figyelne. Scarlett is feszült, óvatosan lépked, ha netán összetör egy kis ágat, amit nem vesz észre, és kerül ki, összerezzen. Hirtelen mintha valami megmozdulna oldalt, odakapom a fejem, de nem látok senkit. Nem jó jel, ha már kezdek képzelődni. Megyünk még két percet, folyamatosan tekintgetek jobbra-balra, esküszöm, egyszer mintha valami fehér villanna meg a fák között. Rossz érzésem támad, előveszem Colt barátom, és intek Scarlettnek, hogy álljon meg.
Feszülten lefékez, összeszűkült szemekkel arra néz, amerre én. Természetesen ekkor már nem mozdul semmi, az erdő pedig néma. Leszámítva a lélegzetvételünket.
– Bocsi, vaklárma – suttogom fél perc felesleges álldogálás után, és kényelmetlenül érzem magam, amiért beparáztattam szerencsétlent.
Sután elteszem a fegyverem, és továbbindulunk. Természetesen ekkor toppan be elénk Mr. Bennet.
Felsikkantok, és ráfogom Coltot.
– Miss Kinsey. Milyen kellemes meglepetés. Látom, van egy új barátnője is.
Erre észbe kapok, és megpróbálok lazának tűnni, miközben leeresztem magam mellé a fegyvert. Bennet sem fog rám semmit, ez már jó jel. Az még jobb, hogy Scarlettre sem, és jó lenne, ha ez így is maradna.
– A szívbajt hozta rám, Bennet. Komolyan. Ja, amúgy ő itt Scarlett – mutatok rá hanyagul. – Nem a barátom.
Kötve hiszem, hogy Bennet ezt beveszi, valamit még kéne köríteni a mondatomhoz.
– Csak az öcsém kérésére kell megvédenem – fintorgok, mintha kifejezetten rühellném a csajt, és így nehezemre esne a dolog. Ehhez elég belegondolnom, hogy Jer pár napja ismeri, és mégis jobban szereti, mint engem, máris meggyőzőbb lesz az alakításom. Ha Bennet is elhiszi, komolyan kérem az Oscart. – Veszélyesen odavan a csajért, komolyan elgondolkoztam azon, hogy jobb lenne, ha sosem találkoznának többet. Ha érti, mire célzok.
Scarlett élesen beszívja a levegőt.
– Abbey?!
– Ezért elhozta egy kis veszélytelen sétára, Miss Kinsey? – kérdezi szinte dorombolva az az állat.
– Valakivel kénytelen vagyok keresni a kijáratot, és Jeremyéket nem sodorhatom bajba, túl fontosak nekem. Még a végén meg találná ölni őket – válaszolok hűvösen.
Scarlett tehetetlenül az egyik lábáról a másikra billen, mintha nem tudná, mit csináljon, majd az oldalához kap, és előrántja a fegyvert. Csak most jutott eszébe, hogy nála is van? Az enyémet percek óta az orra előtt lengetem, ember. Remeg a keze, egyikünkről a másikra fogja.
– Nehogy… nehogy bármit is tenni merjetek velem!
– Jaj, Scarlett, dehogy bántanálak, megígértem az öcsémnek, hogy… Figyelj, tedd le azt a fegyvert, és nyugodj meg! – emelem fel a kezeimet. Az kell még, hogy szétloccsantsa a fejem. – Vagy legalább csak Bennetre tartsd, ő az ellenség!
Bennet farkasvigyorral az arcán figyeli a lányt. Scarlett lassan felé fordul, még mindig remeg a keze.
– Kicsit ki vannak az idegeim, magánál pedig nincsen fegyver. Ha megmozdul, lelövöm.
Bennet ördögi vigyorral fixírozza szerencsétlent. Csak legyünk biztonságban, ezerszer bocsánatot kérek tőle, amiért így a szívbajt hoztam rá.
– Sosem fogják megtalálni a kijáratot – veti oda nekem.
– Miért ne találnánk meg? – kérdezem gúnyosan.
– Mert nem jól keresik.
– Ezt meg hogy érti? – ráncolom össze a homlokom. Azt sem tudja, hogy keressük.
Természetesen nem válaszol.
– Nem bántom, Miss Scarlett. Még a végén szívességet tennék vele Miss Kinseynek – néz lassan rám. Kiráz tőle a hideg. – Vigye csak oda, ahová tartanak. Távolítsa el az öccsétől a maga erejéből, én nem fogom elvégezni a piszkos munkát maga helyett, Miss Kinsey.
Ahogy ránézek, valamiért az jut eszembe, pont ezt várja tőlem. Lehet, hogy követni akar, egészen Ray rejtekhelyéig. Na, abból nem eszik, hála annak, hogy a legutóbb bombabiztosra kívántam. Így oda nem juthat be. Legalábbis remélem.
– A bosszú az életem – ejti ki a szavakat szinte élvezettel. Mintha a gondolataimban olvasna.
– Azt hittem, a hatalom – jegyzem meg a kiakadására gondolva.
Bennet elvicsorodik, nekem meg eszembe jut, milyen könnyű lenne most lelőni. Csak tudnám, hogy blöffölt-e, amikor azt mondta, nem találjuk meg a kijáratot.
Hirtelen sűrű köd támad előtte, nekem pedig deja vu-m lesz. Bennet hangosan felnevet. Scarlett belelő a természeti jelenségbe, amikor azonban eltűnik a köd, már nem áll ott senki. De még csak nem is fekszik.
Ezt vajon hogy csinálta? Ködöt is lehet kívánni? Milyen praktikus.
– El… elment? – kérdezi Scarlett remegve.
– El. Csak szórakozik az idegeinkkel, de nem mi kellünk neki.
Vagy valahol a közelben áll, és kukkol. De jobb, ha ezt nem említem Scarlettnek, így is teljesen kivan.
Hirtelen kiegyenesedik, és körbenéz.
– Remélem, igazad van – már nem remeg a hangja, ellenben suttog. Döbbenten nézek rá. – Jeremy szerint nemcsak gyilkos, de őrült is.
– Nem is tudom, melyik a rosszabb. Te jól vagy? – ráncolom a homlokom. – Figyelj, amit mondtam…
– Tudom – vág közbe Scarlett. – Csak kitaláltad. Én is a beparázást.
– Honnan tudtad?
Megvonja a vállát, majd a halántékára bök.
– Összeraktam a dolgot.

*

Mikor belépünk a rejtekhelyre, Ray már készen vár minket. Tegnap kívántam neki egy adag 21. századi ruhát, hogy ne bukjon le Scarlett előtt, amiért olyan hacukát visel, ami már néhány évszázada kiment a divatból. Most már a póló és a rövidnadrág van rajta. Amint az arcomra néz, leveszi, hogy van valami baj.
– Mi történt? – kérdezi.
– Összefutottunk Bennettel – válaszolok.
– És? – kérdezi türelmetlenül. Szerintem sejtette, hogy ez lesz.
– Beadtam neki, hogy Scarlett egyáltalán nem fontos nekem, sőt, nekem tenne szívességet, ha eltűntetné a Gödörből. Ezért még egyszer bocs – nézek a lányra.
– Nincs harag – legyint.
– Így aztán nem bántott minket, hanem egy adag gondosan elhelyezett köd kíséretében elment.
– És nem is követett? – kérdezi Ray döbbenten.
– Remélem. Figyeltem, de nem láttam sehol.
– Ez nem vall rá.
– Ja, furcsa taktikai hiba.
– El kellett volna kapnia, és rávennie, mutasd meg az utat hozzám és Jeremyhez.
Látom Ray arcán, hogy igazán nem tudja mire vélni a dolgot. Mellesleg én sem, Majonéz megölése után ezzel fenyegetőzött.
– Lehet, hogy végleg meggárgyult.
Biztos, hogy nem követett?
– Nem, nem az. Én nem vagyok olyan jó megfigyelő, mint te. De ha ez megnyugtat, nemrég a biztonság kedvéért kívántam egy nagy buborékot a menedékhely köré, így nem kell aggódni.
– Egy buborékot?
– Védelmi buborékot. Hogy csakis az én engedélyemmel léphessen be valaki. Hogy ne lehessen látni ezt a helyet. Hogy ne lehessen hallani. Valami olyat képzeltem el, mint ami a te házadnál van.
– Szerinted működik?
– Igen, hiszen elájultam utána.
Ray megragadja a karom.
– Van fogalmad róla… Van fogalmad róla, mekkora veszélynek tetted ki magad?! – sziszegi nekem.
– Nyugi van, nem lett semmi bajom, senki sem támadott meg, míg kidőlve feküdtem – adom a hülyét. Ray tuti nem erre gondol.
– Ostoba – morogja, mire elmosolyodom. Mennyivel vonzóbb, amikor morog, mint amikor kényelmetlen csendben hallgat.
Figyelmen kívül hagyom, és Scarletthez fordulok.
– Hát, itt lesz az új helyed, a matracomon, ha az jó. Vagy kell egy új? Vagy valami más?
– Majd én gondoskodom róla, Abbey – morogja Ray.
– Nem, minden rendben – válaszol Scarlett is. – Inkább azt magyarázd el, hogy mit is kell majd pontosan csinálnom.
– Elviselni Ray morgását – vágom rá.
Ray szúrósan néz rám.
– Emellett nagyrészt azt csinálni, amit mond.
Scarlett közelebb jön, leül közénk. Észreveszem, hogy Ray automatikusan elhúzódik tőle.
– Kíván majd neked egy adag fertőtlenítőt és tiszta anyagot, és akkor a sebét kell letisztítanod a lábán. Meg ellenőrizni, nehogy lázas legyen. De ő majd úgyis mindent elmond, elég jól ért az orvosi dolgokhoz.
Ray mordul egyet, talán helyeslésnek is lehet nevezni. Én mindenesetre annak veszem.
– Ja, és ellenőrizned kell, hogy rendesen egyen! – Ásítok egyet. – Nehogy kis anorexiás legyen a végén.
Ray forgatja a szemeit, majd óvatosan, mégis élesen Scarlettre néz.
– Oké.
– Abbey miatt kell itt maradnod – jegyzi meg Ray. – Nekem már nem igazán kell ápolás. Nem vagyok gyenge. De neki nem tesz jót, ha túl sok főre kíván.
– Hát persze – mosolyog Scarlett, a szeme csillog.
– Nos, akkor én induljak is? – nézek kíváncsian Rayre.
– Ne. Pihenj még egy kicsit! A Bennettel való találkozás biztos kifárasztott, ne gyengén menj el innen.
Ezt úgy veszem, azt akarja, maradjak még egy kicsit Scarlett miatt. Megértem, végül is inkább akkor derüljön ki, hogy ő a félelme, amikor én is itt vagyok velük.
Lefekszek a matracomra, és kicsit behunyom a szemem. Tényleg csak kicsit, oda kell figyelnem rájuk, hogy tudjam, Scarlett megbízható-e. Halványan érzem azt a jellegzetes mentaillatot, amelyet Ray körül mindig, vajon mentaleveleket rejt a párnájába? Egy ideig csend van, majd Scarlett töri azt meg.
– Te nem kedvelsz engem – állapítja meg nyugodt hangon.
Felpattan a szemem. Scarlett nyíltan néz Rayre, úgy látom, a férfit is meglepi ez a fajta őszinteség, nem csak engem.
– Szókimondó vagy – jegyzi meg.
– Igen, mások is mondták már – vörösödik el egy kicsit Scarlett. – De még mindig jobb ez, mintha hazug lennék, nem?
– De. Szerencse, hogy Bennet olyan könnyen elengedett titeket, még a végén eggyel kevesebb őszinte ember járna közöttünk – mondja Ray, és már eléggé jól vágom a gúnyos hangját ahhoz, hogy felismerjem.
Kicsit mintha tapintani tudnám a feszültséget.
– Célzol valamire? – ráncolja össze Scarlett a homlokát.
Nagyszerű, veszekedni fognak, pedig öt perce sincsenek együtt.
– Ez a fajta nagylelkűség nem vall Bennetre. Ő mindig pusztít.
– Igyekeztem éreztetni vele, hogy rajtam segítene, ha megölné Scarlettet – jegyzem meg.
– Akkor nagyon jó színész lehetsz, ha elhitte.
– Tudom, be fogom nyújtani az igényemet az Oscarra.
Pár másodpercig csak némán merednek egymásra, végül Scarlett megszólal.
– Nem tudom, mit vársz tőlem, mit mondjak.
Ray összerezzen.
– Semmit. Lesz pár napunk kettesben. Azalatt vagy megszeretlek, vagy nem kívánok neked több ételt. Az élet egyszerű.
– A vendégszereteted meg határtalan.
– Ne maradjak inkább én itt? – ülök fel.
Ray végre rám néz. Nem is tudom, hogy dühös legyek-e rá, amiért ilyen ostobán nyílt, vagy szuggeráljam a kérdésem mögötti tartalmat.
– Ne – rázza meg a fejét. – Neked Jeremy mellett a helyed. Mi pedig rendben leszünk, természetesen rendesen etetem majd Scarlettet. Nincs mitől félned – mondja nyomatékosan.
Meggyőző.
Visszadőlök és magamba szívom a megnyugtató mentaillatot.
– Nyugi, pár nap múlva jöhetsz is. A harmadik napon várlak majd délután, hogy összevarrjuk a sebem, és végre hazajuthassak. Rendben, Abbey?
Félig már behunytam a szemem.
– Persze, a harmadik napon, megoldható.
Scarlett és Ray tovább beszélgetnek, immár normális hangnemben, normális témákról. Scarlett arról érdeklődik, mégis mit fognak itt csinálni, Ray pedig válaszol valamit. Hogy mit, már nem értem, valahogy elmosódnak a szavak, és lassan elsötétül előttem a világ. Elalszom.

*

Fel kellett volna ébresztenie, morgok magamban. Így honnan tudtam volna leellenőrizni, hogy viselkednek egymással, hogy Scarlett nem jelent-e rá veszélyt? Jó, fizikailag Ray mindenképpen fejlettebb, és kívánhat magának nem egy fegyvert, de még nem felejtettem el, hogy bepánikolt tőle az elején. Most meg hagy órákat aludni, hogy aztán csak azért ébresszen fel, mert „ideje indulnom”.
A teknősbokor felé veszem az irányt, remélem, hogy Bennet egyik bokor mögül sem ugrik elő, hogy kedélyesen elcsevegjen velem az időjárásról, a vértípusokról meg a bosszú finom ízéről. Szerencsére Mrs. Bennet nem árulta el, hogy néha beugrok hozzá, így kihagyhatom a mai második bájcsevejt.
– Mrs. Bennet! – hívom félhangosan.
Megint a földön fekszik, én mondom, ilyen régi hacukában ez még mindig meglepő, noha nem először látom.
– Mrs. Bennet! – szólítom meg újra, mikor nem néz rám. Nem is mozdul.
Összeszorul a gyomrom, és odaugrok mellé. Csak nem halt meg?!
Mikor megragadom a karját, kinyitja a szemét. Érzem, ahogy egy szikla, sőt, maga a Himalája leesik a szívemről.
– Lányom. Ne szorítsd annyira erősen a karom, fáj.
Ijedten elengedem, majd feltűnik, hogy annyira nem is szorítottam erősen. Én legalábbis nem úgy éreztem.
Ezzel a gondolattal egy időben felfogom azt is, mit látok, még mielőtt Mrs. Bennet lerántaná a ruhája ujját. Újra megfogom a karját, ezúttal jóval óvatosabban.
– Ezt ki csinálta magával? – nézek a piros ujjnyomokra.
– Senki – rántja vissza a kezét.
– Mr. Bennet? Ő tette ezt?
– Véletlen volt.
– Be fog lilulni. Ez nem volt véletlen.
– De igen.
– Mrs. Bennet, nem szabadna hagynia, hogy bántsa.
– Nem hagyom. Mondtam már, hogy véletlen volt, el akartam menni, ő meg nem akarta, majd rögtön bocsánatot kért, amikor észrevette, hogy fájdalmat okozott, és elengedett.
– Biztos ez…?
– Az – vág közbe. – Ennek ellenére az idegeimnek jót tenne egy kis pihenés. És magány.
Veszem az adást, lassan felállok. Előtte azért gyengéden megsimogatom a kezét.
– Amúgy is sietnem kell, mindjárt lemegy a nap. Csak azért jöttem, hogy szóljak, most két napig biztosan nem látjuk majd egymást. Sajnos más dolgom lesz.
Mrs. Bennetet legalább érdeklem annyira, hogy elszomorodjon.
– Ó, ezt sajnálattal hallom.
– De utána visszajövök. És megnézem, hogy van.
Mrs. Bennet bólint, mintha ez természetes lenne.
– Addig is, vigyázzon magára!
Mire visszaérek Ray házához, eggyel több gond nyomja a szívemet. Ray és Scarlett nem biztos, hogy jó párosnak bizonyul, Mrs. Bennetet bántotta a férje, a Gödör nem enged ki, folyamatosan van egy olyan rossz érzésem, elfelejtettem valamit, de nem tudok rájönni, mit. Ráadásul ki tudja, épp hogyan viszonyul hozzám az öcsém.
Lenyomom a kilincset.

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése